piątek, 11 marca 2016

OLA 16 LAT - ROZMOWA Z SAMĄ SOBĄ



Ola 16 lat – rozmowa z samą sobą
napisała Ola pamiętnik- zeszyt w szarej oprawie luty 1971 roku przy biurku meblościanki Kowalskich dom Oli inspiracja Nocne przewracanie się z boku na bok, czyli jak uprawiają miłość bracia syjamscy Truman Capote - ulubiony pisarz Oli

1.    Dlaczego palisz?
Palę z tchórzostwa przed samą sobą. Nigdy bym się nie zdecydowała na samobójstwo, chociaż mam na to często ochotę. W ten sposób zabijam się powolutku i mam satysfakcję. Takie małe mydlenie sobie oczu. Może kiedyś kiedy będę staruszką bez płuc, zębów i z żółtą cerą  zmienię zdanie. Ale przecież to daleka przyszłość, a człowiek nie lubi myśleć o dalekiej przyszłości.
2.    Dlaczego pijesz?
      Wcale nie pije, ta odrobina alkoholu wypita na zabawach to dla       poprawienia sobie samopoczucia, które i tak się nie poprawia jeśli nie ma ku temu poważniejszych powodów.
3.    Dlaczego kochasz?
Rodziców, bo ja im jestem potrzebna i oni są mi potrzebni, a ich mężczyzn kocham, bo są mi za bardzo potrzebni. W tej chwili nie kocham.
4.    Uważasz, że będziesz kochała?
      Tak i to już niedługo. Naprawdę nie potrafię żyć bez miłości , bo to jedyne urozmaicenie sobie tego nudnego życia. Nowe konflikty.
5.    Więc lubisz sobie utrudniać życie?
      Właściwie tak, życie trudne przedstawia dopiero jakąś wartość.
6.    Co to jest szczęście?
      Dla mnie śmiać się i być z ukochaną osobą. Ogólnie dawać szczęście innym i czuć się potrzebnym.
7.    Jesteś szczęśliwa?
      Nooo tak musze zaprzeczyć poprzedniej odpowiedzi. Jestem szczęśliwa chociaż się nie śmieje i nie jestem z ukochaną osobom, jestem szczęśliwa ponieważ mogę żyć.
8.    Twój cel w życiu?
      Być całe życie trochę rąbnięta, dom, rodzina, samodzielność, konflikty, skończyć studia, ciekawa praca.
9.    Marzenia?
     Czuć się wolną, więcej pewności siebie, dużo wiedzieć.
10.                  Co rozumiesz przez wolność?
     Leżeć na słonecznej polanie, czuć zapach wody, patrzeć na niebieskie niebo, nie myśleć.
11.                  Lubisz myśleć?
    Bardzo, ale nie raz mnie to nuży.
12.                  O czym myślisz?
     Najczęściej o nim w różnych postaciach. Każdy on jest inny, a tak w ogóle to o aktualnych sprawach, najbliższej klasówce i przyszłym życiu.
13.                  Chciała byś kochać jego?
       Nie, już teraz nie, te półtora roku wystarczyło.
14.                  Czy myślisz, że w miłości można powiedzieć wystarczyło?
       Można, każda miłość się kończy. Nie raz lepiej, żeby się skończyła przed końcem.
15.                  A ta miłość?
       A ta, im dłużej myślę ,tym bardziej mi się wydaje, że się nie skończyła.
16.                  Nic nie rozumiem.
      Ja też nie, ale w życiu nie wszystko można zrozumieć.
17.                  Ty zdaje się więcej nie rozumiesz, niż rozumiesz.
      Nie, ja właściwie nic nie rozumiem.
18.                  Czyli nic nie ma sensu?
       Głupie pytanie nie odpowiem.
19.                  Uważasz, że jesteś głupia?
      Tak, bo mam słaby umysł i jestem bardzo emocjonalna.
20.                  Czy uważasz się za dziewczynę XX wieku?
      Jak najbardziej tak. Właśnie tacy są ludzie tych czasów, w rezultacie zagubieni i słabi. Brak im ideałów.
21.                  Nie masz ideałów?
      Mam, ale wydają mi się banalne; Napoleon, dlatego, że potrafił pisać dwa różne teksty jednocześnie dwoma rękoma, Giordano Bruno, bo z humorem potrafił ginąć za swoją sprawę, Picasso, bo potrafił kochać, malować i zbijać na tym kasę, Isadora Duncan, bo potrafiła żyć tańcem i być wolna.
22.                  Próbowałaś ich naśladować?
      Tylko Napoleona- ćwiczyłam pisanie dwoma rękoma jednocześnie.
23.                  Twoje ulubione słowa?
      Nieuchwytne, oryginalne, bezwonne.
24.                  Czy wiesz, że jesteś histeryczką?
      Tak wiem.
25.                  Czy ktoś się do mnie bezinteresownie uśmiechnie?
       Morze, wiatr.
Nie ma nic, nie ma nic, nie zostało mi zupełnie nic. Jest tylko słaba , smutna dziewczynka.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz